Przewiń do góry
facebook

Redakcja naukowa wydania polskiego


Ojcowie_01

ks. Leszek Misiarczyk – prof. dr hab. nauk humanistycznych w zakresie historii, specjalista w dziedzinie patrologii. Absolwent Papieskiego Uniwersytetu Gregoriańskiego (licencjat z teologii biblijnej) i Instytutu Patrystycznego „Augustinanum” w Rzymie, gdzie w 1997 roku obronił doktorat na podstawie rozprawy Il Midrash nel Dialogo con Trifone di Giustino Martire. Od 1997 roku prowadzi wykłady z patrologii i języka łacińskiego w Wyższym Seminarium Duchownym w Płocku, a od 1999 roku jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Habilitację uzyskał w 2008 roku na podstawie rozprawy Osiem logismoi w pismach Ewagriusza z Pontu. W swojej pracy badawczej koncentruje się na pismach autorów chrześcijańskich I i II wieku, relacji między chrześcijaństwem a judaizmem antycznym oraz na monastycyźmie chrześcijańskim, zwłaszcza w pismach Ewagriusza z Pontu.

ks. Józef Naumowicz – prof. dr hab. w zakresie nauk humanistycznych, specjalista w dziedzinie patrologii. Pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wykładowca w Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie. Członek Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Kulturze Antycznej).

ks. Tomasz Skibiński SAC – dr nauk humanistycznych w zakresie historii, specjalista w dziedzinie patrologii. Absolwent Instytutu Patrystycznego „Augustinianum” w Rzymie, gdzie w 1995 roku obronił doktorat na podstawie rozprawy L’interpretazione della Scrittura in Eucherio di Lione. Od 1994 roku prowadzi wykłady z zakresu patrologii i historii Kościoła starożytnego w Wyższym Seminarium Duchownym w Ołtarzewie; w latach 1996-1999, oraz od 2007 roku jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. W swojej pracy badawczej koncentruje się na historii starożytnej, późnopatrystycznej literaturze łacińskiej (V-VIII w.) i egzegezie wczesnochrześcijańskiej.

Czytaj dalej: